Daca in perioada iernii, in meniul nostru au predominat grasimile si proteinele animale, pe timp de primavara organismul nostru are nevoie de detoxifiere prin alimentatie din natura.

Mizeaza pe verdeturile primaverii care hranesc celulele cu oxigen, intaresc imunitatea si protejeaza intreg organismul.

Iata care sunt cateva dintre verdeturile vedeta ale primaverii si care sunt beneficiile aduse organismului.

Leurda

Cunoscuta si ca usturoi salbatic, leurda este bogata in substante nutritive, printre care vitamina A, C si complexul B, minerale (calciu, fier, fosfor, cupru) si fitonutrienti (carotenoizi, alicina).

Printre beneficiile aduse organismului se numara:
– rolul antibiotic – leurda reduce efectele stafilococului auriu, a diversilor fungi, viermi intestinali si alti patogeni
– detoxifica organismul
– sustine sanatatea sistemului cardiovasculat – leurda ajuta la reglarea hipertensiunii articulare si a nivelului de colesterol rau
– regleaza nivelul de sange din sange
– incetineste procesul de imbatranire si previne dezvoltarea dementei sau a bolii Alzheimer – datorita continutului de antioxidanti

Loboda

Loboda este bogata in substante nutritive: vitamina C si K, magneziu, calciu, fosfor, seleniu, carotenoizi, proteine vegetale si fibre. Printre beneficiile consumului de loboda, se numara:
– imbunatatirea digestiei
– imbunatatirea functiilor rinichilor – datorita efectului diuretic si laxativ ajuta la eliminarea substantelor toxice din organism, a excesului de sare si grasimi.

Spanac

Spanacul este cea ma populara planta verde. Atentie! Beneficiile sale multiple se pierd atunci cand este fiert. Asa ca, de-a lungul primaverii consuma spanacul crud, in salate, pentru a beneficia complet de calitatile sale.

Spanacul este o verdeata bogata in vitamine: C, E, K, B-urile, carotenoizi, luteina, fier si acid folic. Printre beneficiile aduse organismului, amintim:
– imbunatatirea vederii – datorita celor trei substante esentiale vederii: beta-caroten, luteina si xanten
– protejarea sistemului nervos – datorita continutului de potasiu, acid folic si antioxidanti care sustin memoria si concentrarea, reducand riscul de Alzheimer
– reglarea tensiunii arteriale
– mineralizarea sistemului osos – mineralele continute de spanac (mangan, magneziu, cupru, zinc si fosfor) sustin o dezvoltare armonioasa a oaselor, prevenind osteoporoza

Salata

Fie ca vorbim despre salata clasica, salata creata sau salata iceberg, toate aceste sortimente abunda in nutrienti necesari unui organism sanatos, precum: vitamina C si E, potasiu, magneziu si seleniu. Cele mai importante beneficii aduse de salata de verde sunt:
– rolul anti-inflamator
– protejarea sistemului nervos
– scaderea nivelului de colesterol rau
– sustinerea unui somn odihnitor
– efect antimicrobian
– reducerea simptomelor de anxietate
– de ajutor in curele de slabire

Include aceste verdeturi de primavara in meniul tau zilnic pentru un organism sanatos!

Related posts