In perioada iernii organismul nostru are nevoie de alimente bogate in nutrienti care sa ne acute sa ne mentine sanatosi si plini de energie. Legumele sunt rea mai buna alegere pe care o putem face.

Iata cateva exemple de legume pe care ne putem baza in sezonul de iarna.

Cartofii

Si in special, cartofii dulci sunt foarte hranitori. Bogati in vitaminele B6 si C, dar si in fier si vitamina D, acestia sunt foarte recomandati in sustinerea unui sistem imunitar puternic. De asemenea, cartofii dulci contin si magneziu, un mineral recunoscut pentru suportul in perioadele de stres. Asadar, cartofii dulci reprezinta un aliment care ne va ajuta sa ne relaxam in perioadele mai reci ale iernii. In combinatie cu branza, fie ea dulce sau sarata, cartofii sunt un rasfat culinar pentru serile reci de iarna.

Sfecla rosie

Despre aceasta radacinoasa se stie foarte bine ca vine la pachet cu o multitudine de nutrienti necesari unui organism sanatos: vitaminele A, B, C, potasiu, magneziu, fosfor, etc. In plus, sfecla rosie este foarte delicioasa si versatila, astfel incat o poti include atat in mancarurile de iarna, cat si in deserturi sau bauturi.

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles reprezinta o sursa foarte bogata de fibre, vitamine, dar si minerale. Pe langa vitaminele A, C, E si K, aceasta este bogata si in acizi grasi esentiali Omega 3. Fibrele regasite in aceasta leguma constribuie la scaderea colesterolului si ajuta digestia. In plus, nivelul ridicat de glucobrasicina ajuta in combaterea inflamatiilor si imbunatateste sanatatea cardiovasculara. De asemenea, consumul de varza de Bruxelles, datorita vitaminei C, ajuta la mentinerea unui sistem imunitar puternic. Cercetatorii au descoperit ca varza de Bruxelles ajuta si la alcalinizarea corpului. O serie de boli, printre care si cancerul, sunt provocate de excesul de acid prezent in organism.

Pentru ca este sezonul ei, te sfatuim sa profiti din plin si sa consumi regulat varza de Bruxelles.

Varza

Este o sursa bogata in vitamina C, B, in calcio, magnesio si fosfor. Proprietatile anti-inflamatoare ale verzei o plaseaza printer cele mai recomandate legume in sezonul rece. O poti adauga in retetele de mancaruri traditionale romanesti, in salate sau chiar supe.

Prazul

Aceasta leguma nu doar ca ofera un gust aparte mancarii, dar reprezinta si o sursa excelenta de vitamine, K si A. Aceste vitamine au rol protector asupra vaselor de sange in fata radicalilor liberi care duc la formarea de celule canceroase. Pentru ca este o leguma bogata si in vitamina B, prazul este recomandat si femeilor insarcinate. Acesta protejeaza impotriva dezvoltarii malformatiilor. In sezonul de iarna poti folosi prazul in supe, salate sau omlete.

Ceapa

Cheap este o leguma foarte slaba in calorie, hidratanta si pling de vitamina C si fibre. Uleiurile prezente in ceapa ajuta la scaderea colesterolului rau si ridica nivelul celui bun din sange. Adauga ceapa in orice fel de mancare vrei sa pregatesti: de la salate, pana la paste si preparate pe baza de carne.

Morcovii

Legume preferata a lui Bugs Bunny, morcovul este plin de betacaroten, un antioxidant foarte important, dar si de vitamina C si luteina. Multe studii efectuate pe aceasta radacinoasa au evidentiat faptul ca un consum regulat de morcovi ajuta la scaderea considerabila a riscului de cancer. In sezonul de iarna, si nu numai, poti consuma morcovii ca si garnitura, in supe sau chiar sucuri proaspete alturi de sfecla.

Related posts