Primavara nu vine doar cu alaiul ei de flori, ci si cu o multime de legume si verdeturi sanatoase pentru alimentatia ta zilnica. Primavara este sezonul ideal sa te rasfeti cu salate sanatoase si satioase cu ingrediente diverse, proaspete.

Salatele sunt acele preparate foarte usor de pregatit, dar mai ales gustoase, care iti hranesc organismul fara sa te ingrijorezi de kilogramele in plus. Salatele vin cu un aport de vitamine, minerale, antioxidanti si alte substante extrem de benefice pentru un organism sanatos.

Ca sa te bucuri din plin de legumele si verdeturile acestui sezon, noi iti propunem cateva retete apetisante!

1. Salata de anghinare

Anghinarea este un aliment esential in dieta de primavara datorita aportului bogat de antioxidanti. Prepara o salata din inimi de anghinare taiate, ardei iuti, dressing de iaurt, nuci si bucati din branza preferata. In plus, poti adauga, fasii de piept de pui la gratar.

2. Salata de spanac cu quinoa

Pentru aceasta salata ai nevoie de 1/2 cana de quinoa gatita, 1 cana de nuci, 3 cani de spanac proaspat, 2 fire de ceapa verde, 1 morcov taiat rondele, 1 lingurita de seminte de susan, fasii de parmezan dupa preferinte, 2 lingurite de ulei de masline si sare.

3. Salata de sparanghel

Sparanghelul este un alt deliciu oferit de primavara, un ingredient special in salatele tale. Pentru aceasta salata ai nevoie de 500 de grame de sparanghel curatat si taiat bucati, 1/3 de alune de padure coapte, sucul de la o jumatate de lamaie, piper negru, 2 linguri de ulei de masline, branza Pecorino rasa si sare.

4. Salata de caise cu rucola

Rucola surprinde prin aroma sa speciala si gust hranitor, combinata intr-o salata cu caise coapte pe gratar, nuci, branza Gorgonzola si otet balsamic. Un deliciu!

5. Salata de ridichi cu telina

Pentru a prepara aceasta salata ai nevoie de o legatura de ridichi, spalate si feliate subtiri, 1 telina mica curatat si feliata, 1 cana de frunze tinere de telina, 1 cana de patrunjel tocat fin, branza Pecorino sfaramata, o capatana de salata verde. Ca dressing, amesteca otet, ulei, zahar si mustar.

Pe langa faptul ca aceste salate sunt un real deliciu culinar, un alt motiv pentru care ar trebui sa le incerci este cel de a oferi organismului cat mai multe vitamine si minerale. Si pentru ca urmeaza o perioada cu temperaturi mai ridicate, ce poate fi mai gustos si sanatos, proaspat si racoritor, decat o salata cu legume proaspete?

Related posts