In zilele noastre majoritatea dintre noi incercam sa mancam hrana cat mai bio posibila, sa bem sucuri naturale si sa adoptam in general un stil de viata cat mai sanatos. Cei care isi desfasoara activitatea zilnica profesionala in domeniul medical pe teritoriul tarii noastre sau pe teritoriul altor tari din lumea intreaga ne recomanda tuturor sa consumam hrana cat mai naturala, sa bem sucuri fresh facute in casa, sa facem minim jumatate de ora de miscare fizica pe zi si nu in ultimul rand, sa bem minim 2 litri de lichide pe zi.

Daca este sa vorbim din punct de vedere nutritional, fructele si legumele sunt principalele alimente care trebuie consumate de fiecare om, in fiecare zi, pe langa proteinele necesare functionarii corecte a organelor noastre. Indiferent daca ele sunt consumate in stare cruda, fierte sau prajite, fructele si legumele ne aduc in organism multe vitamine fara de care nu am putea functiona corect.

Salatele de cruditati sunt cele mai preferate de catre vegetarieni si nu numai

Atat salatele de legume cat si cele din fructe sunt masa perfecta pentru cei care prefera sa manance sanatos. Indiferent daca suntem in sezonul cald sau in cel rece, salatele sunt intotdeauna binevenite, atat pentru gustul lor bun cat si pentru faptul ca te racoresc, te hidrateaza si iti dezintoxica organimul. In plus, legumele si fructele au avantajul de a-ti reda o stare de bine atat fizica cat si psihica.

Salata de cruditati este un preparat care trebuie sa fie usor de digerat si tocmai de aceea specialistii din domeniu ne atentioneaza in legatura cu ce combinatii facem in ea. Multi avem tendinta sa imbunatatim reteta dupa capul si gustul nostru si din aceasta cauza salata rezultata poate fi o bomba calorica pentru organismul uman. De alta parte, in salata de cruditati daca nu punem si ceva proteine sau grasimi bio, nu ne vom satura din ea si in maxim o ora ni se va face iar foame.

Ce ingredinte putem sa punem intr-o salata pentru ca aceasta sa fie sanatoasa si sa ne sature?

Verdeata nu trebuie sa lipseasca

Verdeata este foarte importanta pentru organismul uman asa ca daca faceti o salata de legume, puneti in ea mai intai ceva verde, dupa gust, precum – salata verde, urzici, rucola, patrunjel, spanac etc

Legumele

Atunci cand vorbim despre legumele pe care trebuie sa le contina orice salata de cruditati, gama este extrem de variata. Astfel, putem alege dintre sau combina urmatoarele legume – rosii, ardei grasi, castraveti, ceapa verde, ridichi, morcovi, ciuperci etc

Proteinele se pun cu atentie in salata

Exista riscul de a ne ingrasa de la proteine si tocmai de accea trebuie sa fim atenti la ele. Este indicat sa optam pentru pieptul de pui, fructe de mare, somon, parmezan sau un alt tip de branza, fasii de bacon, masline, nuci sau alte seminte.

Nu uitati de sare, piper sau alte condimente pe care le preferati dar nici de dressinguri si acestea tot dupa preferinte.

Related posts