Palmierul de cocos, originar din Asia de Sud si India, cultivat si in prezent in toate tarile tropicale, creste pana la 30 metri in inaltime, iar frunzele sale sunt lungi de 4-6 metri.

Palmierii de cocos se impart in doua mari categorii: cei inalti si cei pitici. Prima categorie de palmieri de cocos inalti produc pana la 74 de fructe pe an.

Stiai ca ?

In unele zone ale lumii, de exemplu Thailanda si Malaezia, macacii sunt dresati in scoli si folositi apoi pentru culegerea fructelor. In fiecare an se organizeaza concursuri pentru a desemna cel mai rapid culegator.

Provenienta

Originile palmierului de cocos sunt inca disputate. Unii sustin ca acesta provine din zona Oceanului Indian, in timp ce altii afirma ca acesta vine din nordul Americii de Sud.

Cea mai veche mentiune scrisa se regaseste in povestea legendarului Sindbad Marinarul din „O mie si una de nopti”.

Cum alegem corect nuca de cocos?

De la nuca de cocos se consuma atat miezul, cat si lichidul dulce din interior. Lichidul transparent este confundat deseori cu laptele de cocos, care de fapt este un lapte obtinut din miezul ras si presat al fructului.

Ca sa fii sigur ca alegi din supermarket nuca de cocos potrivita trebuie mai intai sa o cantaresti in mana. Aceasta trebuie sa para grea pentru dimensiunea sa, iar cel mai important e sa se auda lichidul din interior.

O nuca de cocos ajunsa la maturitate se deosebeste prin pulpa alba, crocanta si lichid mai putin. In schimb, o nuca de cocos tanara o recunoastem dupa pulpa alba, gelatinoasa si cantitatea mai insemnata de apa din interior.

Laptele de cocos se obtine prin procesarea cu apa calda a miezului de nuca de cocos, maruntit fin.

In zona Thailandei majoritatea carnurilor se gatesc in lapte de cocos in care si adauga multe alte condimente si arome.

De asemenea, din miezul de nuca de cocos se extrage si uleiul de cocos, foarte bun la gatit, salate sau intrebuintari cosmetice.

Ce efecte are asupra sanatatii?

Nuca de cocos este bogata in minerale precum fier, potasiu, fosfor, magneziu, cupru si seleniu. Toate acestea aduc un aport din necesarul zilnic pentru un organism sanatos.
Chiar daca este un aliment gras, cocosul este bogat in acizi grasi saturati, care sunt usor asimilati de catre organism.

In randul populatiilor din zona Oceanului Indian, laptele de cocos este un ingredient obisnuit in alimentatie el fiind folosit si la hranirea sugarilor. Elementele nutritive din laptele de cocos il fac sa se apropie de calitatea laptelui matern. Acest fapt contribuie la intarirea sistemului imunitar al bebelusului.

Related posts