Specialistii in nutritie ne recomanda consumul de fructe si legume din zonele in care crestem sau de unde se trage familia noastra de generatii. Legumele romanesti sunt usor de procurat din piete, unde se gasesc proaspete si netratate.

Organismul uman este in permanenta armonie cu natura, iar nevoile nutritionale se adapteaza odata cu anotimpul in care ne aflam.

Ce legume putem consuma in luna martie?

Cheia pentru o alimentatie echilibrata si sanatoasa este consumul a cat mai multe legume si fructe proaspete.

Depozitul de Legume Iasi va recomanda ca in cosul lunii martie sa adaugati urmatoarele produse:

Anghinare. Chiar daca noi, romanii, nu suntem foarte familiarizati cu anghinarea, dupa ce veti descoperi dulceata ei naturala, garantam ca o veti consuma mult mai des. Gatiti anghinarea la aburi, coapta, alaturi de un fel principal bazat pe carne si veti fi cuceriti de un gust delicios cu calitati nutritive benefice asupra sanatatii.

Sparanghelul. In perioada inceputului de primavara sparanghelul proaspat are un pret mai accesibil, de aceea va recomandam sa profitat. Pus pe gratar cu putina sare si ulei de masline ori adaugat in reteta de risotto, sau salate si omlete, va veti bucura de aroma sa delicioasa.

Sfecla rosie. Aceasta legume se numara printre cele mai cunoscute de la noi. Fiind o leguma destul de versatila, sfecla rosie se poate consuma de la simpla salata pana la fel principal. Pentru a beneficia de calitatile sale exceptionala asupra sanatatii recomandam sa o adaugati in smoothie-uri, cruda, alaturi de alte fructe.

Ciupercile constituie o sursa importanta de proteine, cu un aport de calorii foarte redus: 250 g de ciuperci contin doar 27 de calorii. Adaugati-le cu incredere in salate, supe crema, risotto sau sotate. Indiferent de reteta garantam ca veti avea parte un preparat delicios.

Din cosul cu legume al lunii martie nu ar trebui sa lipseasca prazul. Utilizat in special in supe si ciorbe, prazul poate fi adaugat si in salate ori folosit ca si garnitura pentru friptura.

Urzicile. Luna martie este singura luna din an in care va puteti bucura de efectele benefice ale urzicilor. In fiecare zona a tarii noastre exista cate o reteta specifica, insa cu siguranta toate sunt absolut delicioase.

Mazarea. Chiar daca multi o folosesc pe cea congelata, mazarea proaspata are o savoare inconfundabila. Unde mai pui ca mazarea este o alta sursa importanta de proteine calitative.

Related posts