Trecem prin sezonul in care gripa si racelile ne pandesc la orice colt, asa ca este foarte important sa avem grija de sistemul nostru imunitar. Pe langa mai multe ore de odihna, exercitii fizice zilnice si reducerea nivelului de stres, pentru o stare buna de sanatate avem nevoie si de o portie zdravana de vitamine si minerale.

O dieta corespunzatoare unui organism puternic este bazata pe consumul regulat de fructe si legume proaspete care furnizeaza doza zilnica de vitamine si minerale benefice unui sistemului imunitar.

Sfat: pune in farfuria ta alimente cat mai divers colorate – semn ca sunt bogate in antioxidanti necesari sistemului imunitar.

Ce fructe si legume nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic?

Usturoiul. Despre usturoi de stie de mii de ani ca este un adevarat aliat impotriva bolilor. Persoanele care consuma des usturoi se imbolnavesc mult mai rar, spun specialistii. Adauga usturoi pisat in mancarurile tale pentru a te bucura, pe langa gustul specific, aromat, si de calitatile sale terapeutice.

Kiwi. Fructul de kiwi constituie o sursa excelenta naturala de vitamina E. Aceasta vitamina este foarte importanta pentru un sistem imunitar puternic, protejandu-te de infectii virale si bacteriene. Daca nu stiai, kiwi contine mai multe vitamine decat citricele.

Spanac. Si spanacul este foarte bogat in vitamina E. Pe langa aceasta, spanacul este un adevarat cocktail nutritional: sursa excelenta de beta-caroten, acid folic, vitaminele A, C, K si fier – nutrienti esentiali in mentinerea unui organism sanatos.

Mere. Bogate in magneziu, fier si potasiu, merele sunt un real ajutor in digestie, dar si o arma impotriva febrei si a inflamatiilor. Consumat pe stomacul gol, un mar are efect diuretic si combate constipatia.

Cartofi dulci. Datorita continutului de beta-caroten, un antioxidant pe care organismul il transforma in vitamina A, nutrient esential impotriva diverselor afectiuni, cartofii dulci ar trebui inclusi in dieta zilnica.

Grapefruit roz si grapefruit rosu. Aceste citrice reprezinta o sursa bogata de vitamina C, benefica sistemului imunitar. Alege cu incredere aceste fructe si datorita continutului de bioflavonoide care au efect curativ, mai ales asupra aparatului circulator.

Morcovi. Acestia ne ajuta in sezonul rece, si nu numai, sa tinem racelile la distanta. Ca si in cazul cartofilor dulci, morcovii sunt bogati in beta-caroten. Se recomanda consumul lor in stare cruda, nu gatiti.

Broccoli. Acesta este considerat un aliment care lupta aprig impotriva cancerului, datorita continutului sau calitativ in glucide, vitamine si saruri minerale, extrem de benefice.

Ardeiul iute stimuleaza metabolismul si lupta impotriva infectiilor.

Lamaia. Este un fruct care se gaseste atat in supermarket cat si in piata. Lamaia aduce beneficii extraordinare sanatatii datorita continutului bogat in antioxidanti si vitamina C.

Sfecla rosie este bogata in beta-caroten, vitamina C, calciu, fier, magnesiu si potasiu. Consumul de sfecla rosie imbunatateste functiile creierului, curata sangele si consolideaza vezica biliara si ficatul.

Speram ca sfaturile noastre sa iti fie de folos si sa tii bolile la distanta pentru a te bucura de adevaratele placeri ale vietii. Nu ezita sa ne contactezi pentru a beneficia de fructe si legume proaspete direct in farfuria ta, zilnic!

Related posts