In sezonul rece, cu totii avem nevoie de alimente bogate in nutrienti care sa ajute la mentinerea sanatatii si care sa ne dea un plus de energie.

Legumele sunt cele mai recomandate in timpul iernii, asa ca iti prezentam o lista cu cateva dintre acestea pe care te poti baza pentru a-ti asigura aportul de nutrienti.

Cartofii dulci sunt o varianta foarte hranitoare, bogati in vitaminele B6 si C, fier si vitamina D, un real ajutor pentru sistemul imunitar. Pe langa acestea, cartofii dulci contin si magneziu, un mineral anti-stres prin excelenta care ajuta organismul sa se relaxeze pe timp de iarna. Combinati in farfurie cu branza, cartofii sunt un real deliciu.

Sfecla rosie reprezinta un pachet complet de nutrienti: vitaminele A, B, C, potasiu, magneziu, fosfor sunt doar o parte din cele mai importante. De asemenea, sfecla este delicioasa sub forma unei salate alaturi de mancarurile mai consistente consumate in sezonul rece.

Varza de Bruxelles este cea mai buna sursa de fibre, vitamine si minerale. Acesta contine vitaminele A, C, E si K, dar si acizi grasi esentiali Omega 3. Fibrele scad colesterolul, imbunatatesc digestia, iar nivelul mare de glucobrasicina combate inflamatiile si imbunatateste sanatatea cardiovasculara. Pe langa aceste beneficii, continutul de vitamina C stimuleaza sistemul imunitar.
Se stie faptul ca varza de Bruxelles alcalinizeaza corpul, reducand imbolnavirea de cancer provocat de acidul in exces din organism.

Varza este o sursa importanta de vitaminele B, C, calciu, magneziu si fosfor. Avand proprietati anti-inflamatoare, varza este recomandata pentru sezonul rece in supe sau salate, ori in retete traditionale.

Prazul, pe langa gustul pe care i-l da mancarii, contine si o doza importanta de vitamina K si A care protejeaza vasele de sange de radicalii liberi care formeaza celulele canceroase. Bogat in vitamina B, prazul este recomandat viitoarelor mamici, deoarece acesta protejeaza impotriva malformatiilor. Adauga prazul in supe, salate sau omlete.

Ceapa este o leguma slaba in calorii, hidratanta si plina de vitamina C si fibre. Uleiurile continte de ceapa ajuta la scaderea colesterolului rau si ridica nivelul colesterolului bun din sange. Ceapa poate fi folosita la orice: salate, supe, preparate cu carne etc.

Morcovii sunt bogati in betacaroten, un antioxidant foarte important, vitamina C si luteina. Studiile au aratat ca morcovii scad in mod considerabil riscul de cancer si lupta cu celule canceroase. Consuma sucuri naturale din morcovi, sau foloseste-i ca si garnitura ori adaugati in supe.

Related posts