Atat legumele cat si fructele trebuie consumate de catre orice om indiferent de varsta, gen sau de situatie financiara, precum si de bolile pe care le are, bineinteles alaturi de minim 30 de minute de miscare zilnica, dar si de aportul de apa necesar pentru organismul uman zi de zi, in functie de greutatea corpului si de alte criterii.

Diferenta dintre fructe si legume este data de catre partile caracteristice ale plantei si tocmai de aceea este bine sa stim care dintre ele sunt fructe si care sunt legume si sa nu le confundam. In general, acestea nu sunt confundate deoarece legumele sunt de obicei folosite la salate sau la gatirea felurilor principale de mancare, pe cand fructele sunt consumate ca atare pentru purificarea organismului sau pentru fabricarea deserturilor. Chiar si asa, multa lume nu stie ca unele legume sunt fructe, precum ca si unele fructe sunt legume iar din punct de vedere nutritional, aceste cunostinte sunt de baza si trebuie sa le stim. Printre cele mai pline de vitamine legume care de fapt sunt fructe, merita enumerate –

1. Castravetele, o leguma care de fapt este fruct

Castravetele este un fruct, contrar asteptarilor. Chiar daca acesta nu este utilizat la deserturi, castravetele provine din aceeasi familie din care face parte si pepenele rosu, cel galben, dovleacul sau dovlecelul si ca atare este un fruct. Castravetele este foarte sanatos, continand numeroase vitamine benefice pentru organismul uman. Datorita faptului ca acesta contine aproape 90% apa, castravetele este perfect pentru hidratare, acesta fiind si motivul principal pentru care este utilizat la diferite masti pentru ten.

2. Ardeiul galben, rosu si cel verde

Ardeiul, indiferent daca este galben, rosu sau verde este de fapt un fruct. De altfel trebuie sa stiti ca exista si alte culori ale acestuia, culori datorate mutatiilor genetice, nu numai cele comune cu care suntem obisnuiti. De altfel, cercetatorii din strainatate au demonstrat stiintific ca ardeiul rosu este cel mai plin de vitamine insa nici ceilalti in diferite culori nu trebuie ignorati. Ca si vitamine principale, vitamina C este predominanta, ardeii fiind plini de antioxidanti.

3. Rosiile

Si rosiile sunt fructe si in nici un caz legume. Rosia contine vitamina C, beta – caroteni si licopen si au un gust minunat precum si un aspect apetisant.

4. Fasolea verde si mazarea

Atat fasolea verde cat si mazarea sunt fructe. Ele sunt recomandate a fi consumate de catre cei care sunt la regimuri alimentare sau la diete drastice de slabire, datorita faptului ca contin foarte putini carbohidrati si nu au multe calorii. De altfel, in fasolea verde se gasesc caretonoizi care ajuta la fel precum ajuta si morcovul.

In concluzie, indiferent ce consumam, legume sau fructe, indiferent daca stim sa facem diferenta intre ele, cert este ca atat fructele cat si legumele sunt alimente care trebuie consumate de fiecare dintre noi in cantitatea de minim cinci pe zi, pentru a ne ajuta organismul sa functioneze in parametrii sai normali dar si pentru a avea o stare de bine in general, atat din punct de vedere fizic cat si psihic.

Related posts