Clementinele sunt in topul fructelor preferate pe timp de iarna. Mini-portocalele reprezinta un adevarat rasfat in zilele friguroase, insa nu le sunt acordate meritele cuvenite. Clementinele sunt fructe foarte nutritive si merita sa fie in centrul atentiei, in special in sezonul rece.

Despre clementine se spune ca ar fi fost descoperite in mod accidental, rezultate dintr-un proces de hibridizare, de catre parintele unui orfelinat din Anglia, Clement Rodier, de unde si denumirea lor. Alaturi de botanistul Louis-Charles Trabut, Clement Rodier a incrucisat un mandarin cu un portocal. Astfel, a rezultat un fruct nou, cu un miez mai aromat si mai dulce, fara samburi si cu o coaja subtire.

Aceste fructe cresc in pomi de mici dimensiuni, pot fi usor confundate cu portocalele si sunt originare din regiunile tropicale sau subtropicale ale Asiei.

De ce ar trebui sa consumam clementine mai des?

Recomandate intr-o alimentatie echilibrata. O portie de 100 de grame de clementine regasim peste 86 grame de apa, 0.85 grame de proteine, 20 mg de calciu, 10 mg de magneziu, 21 mg de fosfor, 49 mg vitamina C, 24 mg de acid folic.

De ajutor in curele de slabire. Pentru ca au un continut mare de apa, clementine inhiba pofta de mancare, fara a priva organismul de nutrientii necesari in fiecare zi.

Bogate in vitamina C. Datorita continutului bogat in vitamina C, consumul de clementine ajuta in lupta impotrica infectiilor respiratorii, scade tensiunea arteriala, stimuleaza sistemul imunitar si previne aparitia bolilor cardiovasculare.
In plus, aportul crescut de vitamina din clementine ajuta pielea sa-si mentina elasticitatea.

Bogate in acid folic. Foarte recomandat in dieta viitoarelor mamici, acidul folic din clementine lupta impotriva depresiei, regleaza problemele menstruale si ajuta la mentinerea unui echilibru in intreg organismul.

Contin beta-caroten. O forma de vitamina A cu multiple beneficii asupra pielii, vederii si sanatatii inimii. Beta-caroten-ul este unul dintre cei mai puternici antioxidanti, regasit de regula in fructele si legumele portocalii si galbene. Doua clementine pe zi asigura doza zilnica necesara de vitamina A.

Consuma clementine in fiecare zi din sezonul rece si te vei bucura de un sistem imunitar puternic, dar si de o piele stralucitoare si elastica.

Related posts