Primavara e la o luna distanta, iar pana la aparitia pe piata sau in supermarket-uri a trufandalelor, va prezentam o lista cu legume si fructe de sezon.
Asa ca nu rata sfaturile noastre in materie de „bunatatile din cosul lunii februarie”.

O viata sanatoasa este bazata, in primul rand, pe consumul de legume si fructe proaspete, de sezon, in detrimentul celor exotice.

Iata recomandarile noastre:

Fructe

Merele. Alege merele romanesti, parfumate si sanatoase. Aceste fructe nu au voie sa lipseasca din alimentatia noastra zilnica.

Portocalele, grapefruitul si pomelo si-au pierdut statutul exotic devenind fructe universale. Prin continul lor bogat in vitamina C si antioxidanti reusiti sa tineti racelile de sezon la distanta.

Bananele, fructe la fel de universale ca si portocalele, merita sa fie consumate si adaugate in alimentatia zilnica datorita continutului bogat in potasiu.

Legume

In privinta legumelor din cosul lunii februarie, oferta de pe piata este mult mai generoasa.

Opteaza pentru morcovi, pastarnac si telina. Aceste radacinoase se regasesc pe orice taraba sau raft, proaspete si sanatoase, reusesc sa asigure un aport de vitamine si minerale necesar organismului. Specialistii recomanda consumul lor in stare cruda sau fierte la abur, ori coapte. De asemenea, supele crema preparate cu aceste radacinoase sunt un adevarat leac pentru zilele mai reci.

In cosul de legume si fructe al lunii februarie mai trebuie adaugate varza, varza de Bruxelles, conopida si deloc de neglijat, prazul. Toate aceste legume au un continut redus de calorii, sunt bogate in minerale, vitamine si fibre si ajuta la mentinerea un sistem imunitar puternic.
O calitate importanta a acestor legume este versatilitatea, ele putand fi preparate in mai multe feluri, fara a-si pierde calitatile nutritive: supe, ciorbe, supe crema, piureuri.

Un adevarat miracol pentru o sanatate de fier este sfecla rosie, consumata in stare cruda, sub forma de suc, ori in ciorbe sau coapta.

Guliile intra si ele in recomandarile noastre pentru cosul de legume al lunii februarie. Adaugate in salate, cu suc de lamaie, putin ulei de masline, mult piper si cimbru uscat.

Sa nu uitam de ceapa. Fie alba sau rosie, consumate in stare cruda sau adagate in mancaruri, ceapa este o binefacere pentru sanatate.

Depozitul de legume si fructe Iasi ofera o gama variata de produse pentru o alimentatie cat mai sanatoasa!

Related posts