Denumita si „leguma-farmacie”, morcovul este a doua leguma dupa cartof in clasamentul consumului, la nivel mondial. Morcovul este o leguma gustoasa, cu proprietati curative multiple si bine definite.

Aceasta leguma are un nivel ridicat de vitamine si minerale, este un bun antianemic, diuretic si remineralizant.

Haideti sa vedem care sunt beneficiile aduse de consumul regulat de morcovi.

1. O vedere mai buna! Consumul de morcovi aduce imbunatatiri semnificative vederii, in special pentru cea pe timp de noapte. La nivel de retina, vitamina A se transforma in rodopsina, un pigment purpuriu care imbunatateste vederea pe timp de noapte. De asemenea, beta-carotenul protejeaza impotriva cataractei.

2. Calmeaza mucoasa intestinala. Combinat cu telina, morcovul aduce multiple beneficii in buna functionare a tranzitului intestinal si reduce aciditatea gastrica.

3. Mentin sanatatea pielii. Un ten sanatos si curat se mentine cu un pahar de suc de morcovi pe zi. Consumul regulat de morcovi ajuta la in procesul de vindecare al acneei, la uniformizarea pielii tenului si la detoxifierea ficatului. Morcovii sunt bogati in antioxidanti care protejeaza celulele pielii si lupta impotriva radicalilor liberi.

4. Curele cu morcovi ajuta in lupta impotriva cancerului. Prin continutul de falcarinol, morcovii reduc riscul aparitiei cancerului de colon, mamar, de piele, hepatic sau esofagian cu aproximativ o treime.

5. Revitalizeaza organismul. In perioada iernii, dar si dupa, o cura cu suc proaspat de morcovi, in combinatie cu alte legume proaspete, este binevenita. Acesta reuseste sa furnizeze organismului vitamine (A,B,C,E) si minerale (magneziu,potasiu) benefice pentru purificarea sangelui si revitalizare.

6. Mentin sanatatea dintilor. Morcovii sunt legume excelente pentru curatarea danturii. Consumati dupa masa, morcovii actioneaza ca un abraziv naturala, eliminand resturile alimentare si placa bacteriana.

7. Scad colesterolul. Consumul de morcovi ajuta la scaderea colesterolului, iar fibrele din compozitia acestora elibereaza fluxul sangelui de lipide. De asemenea, potasiul regasit in morcovi tine presiunea sangelui sub control.

Chiar si gatiti, morcovii isi pastreaza proprietatile nutritive extraordinare, ei fiind exceptia de la regula conform careia, prin fierbere, legumele isi pierd vitaminele.

Fierti, morcovii isi pierd din structura dura, organismul reusind astfel sa ii digere mai usor si sa absoarba o cantitate mai insemnata de beta-caroten.

Un lucru este cert, fie ca sunt gatiti sau consumati cruzi, morcovii aduc doar beneficii organismului. Asadar, nu ezita sa comanzi si tu portia zilnica de sanatate adusa de morcovi!

Related posts