Dupa mesele imbelsugate si copioase de care ne-am bucurat de sarbatori, avem cu totii nevoie de o schimbare in alimentatie. Cu totii ne dorim o alimentatie care sa ne ofere in acelasi timp si energie, dar si o portie de sanatate.

Incepe prin a integra in meniul zilnic fructe si legume proaspete, pline de substante nutritive de calitate. Fructele si legumele se pot integra in tot felul de salate sau mancaruri, dar si sub forma de sucuri naturale proaspete, care sa ofere o doza de energie si sa pregatesca forma fizica dorita pentru concediul din vara.

Care sunt beneficiile sucurilor naturale din fructe si legume?

O dieta in care sunt incluse sucurile naturale aduce acelasi aport de beneficii ca si dieta bogata in fructe si legume. Doar ca, uneori, este mai usor sa bei un pahar de suc natural decat sa mananci mai multe fructe deodata plus o mana de spanac.

Printre beneficiile pe care sucurile naturale din fructe si legume le aduc organismului, se numara:
– sustinerea unui sistem imunitar puternic – datorita continutului bogat de minerale, antioxidanti si vitamine;
– stimularea digestiei – datorita continutului bogat de fibre, care ajuta organismul sa asimileze substantele nutritive si sa digere mai usor restul alimentelor;
– mentinerea nivelului optim de hidratare – datorita continutului ridicat de apa al fructelor si legumelor, astfel, creierul va functiona perfect, iar pielea va fi mai sanatoasa si plina de elasticitate.

Cum se introduc sucurile naturale in alimentatie?

In primul rand, este necesara achizitionarea unui storcator de fructe, iar pentru a pastra toti nutrientii calitativi, inclusiv cei din pulpa, mizeaza pe unul cu procesare la rece/lenta, care nu va oxida sucul.

Atentie! Momentul in care se consuma sucul este foarte important. Se recomanda consumul de sucuri naturale in prima parte a zilei, si nu seara, pentru ca acestea ofera energie si nu vei avea parte de un somn linistit.

De asemenea, este indicat sa bei suc natural separat sau impreuna cu o masa alcatuita tot din legume si fructe ori cereale faza zahar, pentru a nu aparea durerile de stomac.

Efectele pozitive ale unui suc natural se resimt inainte si dupa antrenamentele fizice. Fie ca este vorba de alergare, cardio sau ridicare de greutati, intotdeauna va fi nevoie de o doza de energie care sa ajute corpul sa se miste si apoi de nutrienti care sa ajute organismul sa functioneze in parametri optimi.

Retete de sucuri naturale cu fructe si legume

Pentru a te bucura de beneficiile sucurilor naturale, incearca diverse combinatii intre fructe si legume care se potrivesc impreuna, sau sa descoperi care iti plac mai mult.

Iata ideile noastre de sucuri naturale din fructe si legume proaspete.

1. Suc de morcovi, mere si ghimbir

Morcovii sunt o sursa bogata de vitamina K si potasiu, ajuta la mentinerea unei vederi sanatoase, in timp ce ghimbirul imbunatateste digestia.

Ai nevoie de: 2 mere, 5 morcovi, 1cm de radacina de ghimbir, 1/4 lamaie(fara coaja)
Preparare: se spala, se curata si se taie in bucati toate ingredientele, dupa care se pun in blender sau storcator, pana se obtine sucul dorit. Sucul se bea imediat sau se pastreaza maximum 12 ore la frigider.

2. Suc cu ananas si ghimbir

Aceasta combinatie este ideala in procesul de detoxifiere al organismului, un pachet complet de vitamine, minerale si fibre.

Ai nevoie de: 1 ananas mic, zeama de la 1/2 lamaie, 1 lingurita de ghmbir proaspat, o legatura de patrunjel, o mana de frunze de spanac proaspat, 100 ml de apa.
Preparare: se spala, se curata si se pregatesc ingredientele, se pun intr-un blender si se amesteca pana se obtine textura dorita.

3. Suc cu sfecla rosie si afine

Acest suc este ideal pentru detoxifierea ficatului.

Ai nevoie de: 2 sfecle de dimensiuni medii, 2 cesti de afine, 1 mar, 2 morcovi mari, 1/4 lamaie (fara coaja), 1cm de radacina de ghimbir.
Preparare: se curata, se spala si taie in bucati toate ingredientele, dupa care se pun in storcator. Sucul se bea imediat.

4. Suc cu varza kale si apio

Daca te confrunti des cu migrene, acest suc este ideal in combaterea lor.

Ai nevoie de: o jumatate de ananas, 4 frunze de varza kale, o tija de telina apio, o jumatate de castravete, 1/4 de lamaie (fara coaja), 1 cm de radacina de ghimbir.
Preparare: se curata, se spala si taie in bucati toate ingredientele si se pun in storcator pana se obtine sucul dorit.

5. Suc cu spanac si varza kale

Acest suc natural este ideal pentru intarirea imunitatii.

Ai nevoie de: 2 tije de telina apio, 1 mar, 1/2 de lime, 2 maini de frunze de spanac, 4 frunze de varza kale, 1 cm de radacina de ghimbir
Preparare: se curata, se spala si se taie toate ingredientele, dupa care se pun in storcator pana se obtine sucul dorit.

6. Suc cu spanac si castravete

Ai nevoie de: o mana de frunze de spanac, 4 frunze de varza kale, 2 tije de telina, 1 castravete, 1 mar verde, 1/2 lamaie (fara coaja)
Preparare: se curata, se spala si se taie toate ingredientele, dupa care se pun in storcator pana se obtine sucul dorit.

Related posts